We are all dreamers wanting to be completely out of touch with reality

Tutorial letak link di post atau di menu tab

Assalamualaikum .

Sekarang tengah hujan . Lebat sangat . Guruh dan kilat maybe jugak turut menyertai hujan ketika ini . Sangat menakutkan bila guruh dan kilat sama-sama menyertai . Tapi , manusia yang sedang duduk di hadapan laptop sambil menaip kata-kata ini , tetap degil dan terus menerus duduk di sini lagi tanpa mempekakkan telinga dari bunyi hujan yang menimpa bumi , guruh yang kuat berdentum dan kilat yang kurang sambarannya . Subhanallah , kuasa Allah . Aku terpaksa teruskan sebab tutorial ni dah lama budak tu minta aku tunjukkan . Serius aku cakap , memang dah lama . Tak percaya ? Meh sini guwa tunjuk bukti .





See ? Nampak tak perkataan 13 days ago ? Tengok tu betapa lamanya dia tanya aku dan baru sekarang aku nak buat tutorial pasal ni . Hehe sorry laa . Maaf ! Aku ni selalu online cuma jarang meng-update blog . Cause my idea always run and run and run -.- kejam kan dia ? Kahkah . Okay dah diam . Jangan dibiarkan aku cenggini nanti lagi banyak aku merepek . Well , ini kali pertama aku buat tutorial . Rasa happy gak ah bila orang suruh kita ajar dia pasal blog kan . Padahal , sebelum ni ada je orang tanya cuma aku je yang jenis malas nak beritahu cara-caranya . Kuikui :3 okay jom let's check out !


LETAK LINK DI POST 

1. Dashboard   >>   New post   >>   Taip pape je yang korang rasa nak taip

2. Masa korang tengah taip , then korang nak link korang punya ayat korang . Korang highlight ayat korang yang korang nak linkkan tu , macam kat bawah ni *sorry aku lupa nak highlight ayat tu*





3. Bila dah highlight ayat , korang cari perkataan Link dan klik perkataan tu macam dalam gambar kat atas . Nampak kan bulat merah ? 

4. Dah tekan kan ? Haa muncullah sebuah kotak di depan korang . Rupanya sebegini rupa 





5. Nampak anak panah tu tunjuk kat mana ? Haa kat situ la korang kena letak link . Bila dah letak , korang tekan je OK . Kalau taknak silap , test lah dulu . Dah siap !






LETAK LINK DI MENU TAB

Okay , terus terang aku cakap , aku tak faham apa yang budak tu suruh aku buat untuk tutorial letak link di menu tab . So , nak memudahkan aku dan jugak diri dia dan jugak korang , mohon sangat-sangat pergilah serbu blog akak pink MISS FARAH . See , mudah kan ? Ringkas pulak tu . Senang kerja hakuu :3



Sudah siap tanggungjawab aku . Yeayyy ! Hope korang faham la apa yang aku ajarkan ya . Maaf untuk yang tutorial lagi satu . Maaf sangat-sangat . Aku pun bukan pro sangat bab blog ni . Masih gagahkan diri bernaung dalam dunia blog ni haa . Ini semua sebab minat . Sobsobsob :') haha Syaza mengada gedik gegeh . Naahhh kata diri sendiri . Haha okay bye semua . Sayang kamu :)


Tak suka aku , senang saja , unfollow aku terus . Aku terima . Aku tak boleh dan tak akan jadi sempurna untuk orang lain .








2 comments:

Drop your messages here.

All Right Reserved By SYZASYZWNA