We are all dreamers wanting to be completely out of touch with reality

8 Helah Tackle Orang Pendiam

Assalamualaikum semua sayang . Selamat petang yea :D #pukul 5:50#


Sape at sini dia pendiam ? Angkat kening sikit ! Aku pun angkat sama :) napa ? Aku pun boleh dikatakan pendiam gak arr , tapi diam aku bertempat . Aku diam bila ada at tempat baru . Okay . Wahh , aku tak nampak . Lol :P Haha :D dah memang aku tak nampak . Werr :P kidding . Kalau yg baca nie jenis pendiam , better jangan baca entry nie . Yela kan , kalau korunk baca nanti pecah rahsia na tackle nihh .
Okay . Sape at sini dia jenis potpet macam aku ? Huhu , aku takde la potpet sangad . Yg nie punn , aku buad sama , hoho . Whatever , sape dia tu hah ? Sila muncungkan bibir kejap :D pandaiii . Perggh , yg nampak saja laa ! Wak3 , peace okay . korunk yg potpet nyh na ark tackle yg pendiam nie ? Mana la taw kann , kod2 korunk ada terpikat ngan boy/girl yg pendiam . Jum baca entry nie sampai habis !




1- Permulaanya jangan lew terlalu obsesi sangad . Kunk budak tu lari dari korunk . Mulakan dengan memberi salam dan hadiahkan senyuman yg cukup ikhlas buat si dia . Jangan la nampak cam korunk na goda dia lak .
2- Tanya latar belakang dia pada kengkawan yg rapat ngan dia . Tapi , jangan pulak korunk terlalu tunjuk keminatan korunk at dia . Sambil sembang kosong , korunk selitlah sikit2 soalan yg berkaitan dengan dia .
3- Bila dah tahu serba sedikit tentang dirinya , senang la untuk korunk mendekatinya . Caranya , korunk pura2 lahh mintak pertolongan daripada dia . Contohnya , korunk tahu dia pakar berkaitan dengan komputer , korunk mintaklah dia selesaikan masalah tuu .
4- Esoknya pula , korunk berlagak cam biasa dan jangan tegur dia . Kalau terserempak , cukuplah hanya dengan melemparkan senyuman . Buat selama seminggu .
5- Pada hari kelapan , barulah korunk pergi semula kepada dia , then sekali lagi korunk mintak dia tolong korunk . Kali nie , korunk try lahh borak2 panjang dengan dia . Contohnya , tanya tentang keluarga dan latar belakangnya walaupun korunk dah tahu !
6- Ajak dia sekali lagi keluar jejalan dengan korunk . Bezanya , kali nie hanya korunk dengan dia . Tapi ingat , haruslah di tempat yg terbuka . Okay ?!
7- Bila dah keluar , hubungan korunk ngan dia makin rapat kann ? Tapi , tunggu duluu . Jangan terlalu cepat korunk luahkan perasaan korunk . Kawan lahh dulu ngan dia . Kenal hati budi dia dan cuba sesuaikan diri dengan dia .
8- Sekiranya dia masih menolak pelawaan korunk untuk kali kedua , sebaik-baiknya korunk lupakan ja hasrat korunk tu . Tapi kalau korunk nie jenis yg tak mengalah , suka hati korunk laa . Mana la tahu kann , dia ada sebab tersendiri kenapa dia tolak kan ? Kalau dia terima , itu bererti peluang korunk cerah :)


Orang pendiam sememangnya sukar na didekati . Lebih2 lagi jika dia tahu korunk menyukainya . Diorang gak sukar na mulakan sesuatu perhubungan . Korunk lahh yg perlu memulakan langkah perkenalan . Jadi , korunk kena bijak main peranan . Ikhlas kann hati korunk untuk mendekatinya .


Sumber : Majalah Dara.Com 

No comments:

Fully Designed By ME | Ask First If You Wanna COPY | Alright Deserved By SYAZA